:: دوره 4، شماره 16 - ( کانون‌های ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران و آزمایشگاه مدیریت 1401 ) ::
جلد 4 شماره 16 صفحات 77-56 برگشت به فهرست نسخه ها
بازی‌های جدی در آموزش مدیریت: تحلیل پذیرش
فرناندو رودریگز لوپز، ماریو آریاس-اولیوا، خورخه پلگرین-بوروندو سی، لوز ماریا مارین-وینوسا، مترجم: محبوبه ابراهیمی
چکیده:   (173 مشاهده)
آموزش، منبعی کلیدی برای پرورش دانش به عنوان دارایی رقابتی است. مانند سایر حوزه‌ها، در یادگیری، نوآوری با روش‌هایی مانند بازی‌وار‌سازی شکل می‌گیرد. بازی‌هایِ جدی، یک روش آموزشی کارآمدِ اثبات‌شده هستند که مبتنی بر ترکیب عناصر سنتی بازی‌ها مانند سرگرمی در یادگیر‌یی هستند؛ اما همانند هر نوآوری دیگری، مردم باید تمایل داشته باشند تا از روش جدید استفاده کنند. استفاده از یک بازیِ جدی اثبات‌شده درصورت عدم پذیرش دانش‌آموزان، هیچ تأثیر مثبتی در پی ندارد؛ بنابراین، تحلیل هدفِ استفاده از بازی‌هایِ جدی در زمینه‌های آموزشی مدیریت ضروری است.
این پژوهش از یک مدل اقتباس‌شده CAN (شناختی-عاطفی-هنجاری) برای بررسی هدف استفاده از یک بازی جدی Lego© Serious Play© در نمونه‌ای از دانشجویان تحصیلات عالی به عنوان متخصصان آینده پرداخته است. نتایج نشان می‌دهد که مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر انگیزۀ استفاده از بازی‌هایِ جدی، عملکرد یادگیری مورد انتظار است.
مدل پیشنهادی، شیوۀ جدیدی را برای مطالعه هدف رفتاری برای استفاده از روش‌های نوآورانه آموزش مدیریت و نیز غنی‌سازی گسترش استراتژی‌های آموزش بازیِ جدی در آموزش مدیریت معرفی می‌کند.
 
متن کامل [PDF 728 kb]   (84 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/16 | پذیرش: 1401/12/20 | انتشار: 1401/12/20


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 16 - ( کانون‌های ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران و آزمایشگاه مدیریت 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها