Journal of Administrative Studies and Researches
مطالعات و پژوهش های اداری
Journal of Administrative Studies and Researches
Literature & Humanities
http://jasr.smtc.ac.ir
1
admin
9
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1401
12
1
gregorian
2023
3
1
4
16
online
1
fulltext
fa
بازیهای جدی در آموزش مدیریت: تحلیل پذیرش
تخصصي
Special
ترجمه
translation
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:150%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d">آموزش، منبعی کلیدی برای پرورش دانش به عنوان دارایی رقابتی است. مانند سایر حوزهها، در یادگیری، نوآوری با روشهایی مانند بازیوارسازی شکل میگیرد. بازیهایِ جدی، یک روش آموزشی کارآمدِ اثباتشده هستند که مبتنی بر ترکیب عناصر سنتی بازیها مانند سرگرمی در یادگیریی هستند؛ اما همانند هر نوآوری دیگری، مردم باید تمایل داشته باشند تا از روش جدید استفاده کنند. استفاده از یک بازیِ جدی اثباتشده درصورت عدم پذیرش دانشآموزان، هیچ تأثیر مثبتی در پی ندارد؛ بنابراین، تحلیل هدفِ استفاده از بازیهایِ جدی در زمینههای آموزشی مدیریت ضروری است. </span></span></span></span><span dir="LTR" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span style="color:#0d0d0d"></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:150%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d">این پژوهش از یک مدل اقتباسشده </span></span></span></span><span dir="LTR" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="color:#0d0d0d">CAN</span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d"> (شناختی-عاطفی-هنجاری) برای بررسی هدف استفاده از یک بازی جدی</span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span arial="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d">–</span></span></span></span> <span dir="LTR" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="color:#0d0d0d">Lego© Serious Play</span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span style="color:#0d0d0d">©</span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span arial="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d">–</span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d"> در نمونهای از دانشجویان تحصیلات عالی به عنوان متخصصان آینده پرداخته است. نتایج نشان میدهد که مهمترین عامل تأثیرگذار بر انگیزۀ استفاده از بازیهایِ جدی، عملکرد یادگیری مورد انتظار است. </span></span></span></span><span dir="LTR" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span style="color:#0d0d0d"></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:150%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span lang="AR-SA" style="font-size:13.0pt"><span style="line-height:150%"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:#0d0d0d">مدل پیشنهادی، شیوۀ جدیدی را برای مطالعه هدف رفتاری برای استفاده از روشهای نوآورانه آموزش مدیریت و نیز غنیسازی گسترش استراتژیهای آموزش بازیِ جدی در آموزش مدیریت معرفی میکند. </span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
56
77
http://jasr.smtc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-169&slc_lang=fa&sid=1
فرناندو
رودریگز لوپز
1003194753284600611
1003194753284600611
Yes
ماریو
آریاس-اولیوا
1003194753284600612
1003194753284600612
No
خورخه
پلگرین-بوروندو سی
1003194753284600613
1003194753284600613
No
لوز ماریا
مارین-وینوسا
1003194753284600614
1003194753284600614
No
مترجم: محبوبه
ابراهیمی
1003194753284600615
1003194753284600615
No