[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 10 - ( مستندسازی تجارب(روش ها، الگو ها و ابزارها) 1400 ) ::
جلد 3 شماره 10 صفحات 86-76 برگشت به فهرست نسخه ها
داستان سرایی: روشی کاربردی برای تسهیل مدیریت دانش
شاونا ام . لی. بلانک، جیمز هاگ
چکیده:   (122 مشاهده)
مدیریت دانش به منظور کسب، ذخیره‌سازی و سازماندهی دانش و تجربیات در شرکت‌ها عمل می‌کند تا برای آینده به‌عنوان مرجع، قابلیت دسترسی داشته ‌باشد. شاید ]بی‌شک[، پیچیده‌ترین بخش مدیریت دانش، شناسایی دانش ضمنی سازمان است. داستان‌سُرایی[1] به‌عنوان ابزاری برای کشف دانش ضمنی سازمان، دارای قابلیت بالایی است. با این حال، برای ترکیب ادبیات تحقیق مربوط با داستان‌سُرایی در مدیریت دانش، تحقیقات انگشت‌شماری انجام شده است. سوالات پژوهشی که باید به آن‌ها پاسخ داده شود عبارت است از: مدیریت دانش چیست؟ چرا مدیریت دانش از کاربرد داستان‌سُرایی منتفع می‌شود؟ و چگونه می‌توان داستان‌سُرایی را در مدیریت دانش، برای کشف دانش ضمنی، عملیاتی کرد؟ در نهایت، مثال‌هایی از تجربیات موفقیت‌آمیز داستان‌سُرایی در مدیریت دانش و پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی، ارائه می‌شود.
 
[1] Storytelling
متن کامل [PDF 17314 kb]   (156 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/25 | پذیرش: 1400/6/30 | انتشار: 1400/6/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


ام . لی. بلانک شاونا، هاگ جیمز. داستان سرایی: روشی کاربردی برای تسهیل مدیریت دانش. مطالعات و پژوهش های اداری. 1400; 3 (10) :76-86

URL: http://jasr.smtc.ac.ir/article-1-33-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 10 - ( مستندسازی تجارب(روش ها، الگو ها و ابزارها) 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات و پژوهش های اداری Journal of Administrative Studies and Researches
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4639