[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 10 - ( مستندسازی تجارب(روش ها، الگو ها و ابزارها) 1400 ) ::
جلد 3 شماره 10 صفحات 110-88 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر منتورینگ رسانه اجتماعی بر کسب دانش ضمنی آنلاین در سازمان های پایدار: یک مدل مداخله ای اصلاح شده
ژنو یائوچن، داگلاس فوگل، تیانان یانگ، جیانوی ونگ
موسسه فناوری پکن
چکیده:   (111 مشاهده)
دانش ضمنی ابزار بسیار با اهمیتی در توسعه پایدار سازمانها است. با وجودی­که دانشمندان و دست‌اندرکاران مربوطه متوجه کاربرد روزافزون رسانه‌های اجتماعی در انتقال دانش ضمنی شده‌اند، اما تحقیقات تجربی موجود اطلاعات کافی در مورد این پدیده را ارائه نمی‌کند. این تحقیق از آن روی بدیع و جدید است که به کشف و بررسی این موضوع پرداخته که رسانه اجتماعی مورد استفاده برای منتورینگ چه زمان و چگونه (به­طور مثال، منتورینگ الکترونیکی نوظهور) باعث پیشبرد فراگیری دانش ضمنی در سازمان­های پایدار می‌شود. در این مطالعه شش فرضیه ارائه می‌شود که طبق آن پیش‌بینی می‌شود چگونه منتورینگ از طریق رسانه اجتماعی باعث پیشبرد یادگیری دانش ضمنی براساس دو عامل مداخله‌گر می‌شود. به­علاوه، دو ویژگی رسانه اجتماعی، دو فرآیند مداخله‌ای را تعدیل می‌کنند. محققین دو مطالعه طولی سه بعدی در 45 شرکت پایدار انجام دادند و 156 مورد معتبر به­دست آوردند. همه فرضیه‌ها مورد تأیید هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد اثرات منتورینگ در رسانه اجتماعی بر یادگیری دانش ضمنی به­واسطه مکانیزم یادگیری عاطفی (یعنی تمایل) و مکانیزم یادگیری شناختی (یعنی مدل ذهنی اشتراک‌گذاریSMM ) حاصل می‌گردد. به­علاوه، دو فرآیند مداخله‌ای توسط دو قابلیت رسانه اجتماعی تعدیل می‌شود (یعنی حضور اجتماعی و همزمانی). این مطالعه ادبیات تحقیق موجود در زمینه منتورینگ الکترونیکی و ادبیات تحقیق در زمینه مدیریت یادگیری دانش پایدار را با یکدیگر ادغام و پیوند می‌دهد. همچنین به مدیران بینش کافی می‌دهد تا برای بهبود یادگیری دانش پایدار (TKA) در سازمان­های پایدار، رسانه اجتماعی را به شکلی کارآمد با منتورینگ درآمیزند.
واژه‌های کلیدی: منتورینگ در رسانه جمعی، مدل ذهنی اشتراک‌گذاری، تمایل، همزمانی، حضور اجتماعی، یادگیری دانش ضمنی
متن کامل [PDF 1165 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/25 | پذیرش: 1400/6/30 | انتشار: 1400/6/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


یائوچن ژنو، فوگل داگلاس، یانگ تیانان، ونگ جیانوی. تاثیر منتورینگ رسانه اجتماعی بر کسب دانش ضمنی آنلاین در سازمان های پایدار: یک مدل مداخله ای اصلاح شده. مطالعات و پژوهش های اداری. 1400; 3 (10) :88-110

URL: http://jasr.smtc.ac.ir/article-1-34-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 10 - ( مستندسازی تجارب(روش ها، الگو ها و ابزارها) 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات و پژوهش های اداری Journal of Administrative Studies and Researches
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4639